Beyoğlu Kitabevi

Dünyayı Yeniden Büyülemek: Avrupa Romantizminden Portreler

50,00

❝Elbette Romantizmin zengin ol­duğu kadar çelişkili de olan müktesebatı pek çok defa eko-faşizme de imkân sağlamıştır. Buna rağmen mitleri ve mistik güçleri değer­sizleştiren Aydınlanmacı söylemin aksine, Romantik mitoloji merakı insanlara mufassal kıssalar ve garip efsaneler temin etmiş, böylelikle onların günlük acılarını hafifletmiştir. Ejderhalar, canavarlar ve kurt­larla başlayıp Kral Arthur masallarıyla, Kızıl Elma ya da Megali Idea benzeri kutsal misyonlar etrafında devam eden etnik mitlerden gide­rek daha rafine ve serinkanlı bir tarih yazıcılığına doğru evrilmiştir Romantizm. Bununla birlikte bugün de dünyayı büyüleyen popüler kültür-sanat çalışmalarında görüyoruz ki, o köklerden gelmekte olan fantastik, muhayyel veya lejander tarih merakı her daim profesyonel tarihçiliğin yanı başında olacaktır.❞


İçindekiler | Yazarın Önsözü | Kitabın İçinden

Fatih ve Bellini

65,00

❝Fatih’in sarayı çok-dilli, çok-etnikli ve çok-kültürlü bir yapıya sahipti. Bu kozmopolit yapı içinde Fatih’in Batıya olan ilgisinin boyutu rahatlıkla hissedilebilir. Bu ilginin arkasında siyasi mo­tivasyon çok kuvvetli olsa da mesele buna indirgenemez. Sahip olduğu farklı alanlardaki -tarih, coğrafya, din, felsefe- kitapları ve etrafındaki Rum ve İtalyan âlimlerle birlikte Fatih; 15. yüzyıl­da Batı kültürünü anlayabilme, bazı açılardan takdir edebilme, hatta bir sonraki bölümlerde göreceğimiz gibi Batı tarzı portre­lerini yaptırdığında ya da İtalyan mimarisini benimsediğinde en azından birkaç noktada kendi hayatına uygulayabilme açıklığına sahipti.❞


İçindekiler | Yazarın Önsözü | Kitabın İçinden

Genç Harold’un Yolculuğu

78,00

❝Ermişlerin dediği gibi bir ülke varsa
Ruhlar için, bu kasvetli kıyının ötesinde,
Şüpheli ilimlerinden gurur duyan Saddukilerin
Ve sofistlerin doktrinini çürüten;
Sevinmek ne güzel olurdu birlikte
Fani işlerimizi kolaylaştıran kişilerle!
Dinlediğimiz sesleri bir daha işitemeyiz diye korktuk!
Ortaya çıkan kudretli gölgelere bakın teker teker,
Baktriyalı, Sisamlı bilgeler, ve diğer hakikati öğretenler!❞


İçindekilerKitabın İçinden

Rüzgârlı Truva’nın Duvarları: Bir Heinrich Schliemann Biyografisi

60,00

❝Hâlihazırda çetin bir sınav veriyordu zaten. Bacağı gitgide kötüleşiyordu. Tropik yağmurlar dur durak bilmeden yağıyordu. Yiyecek bitmişti. Bazen katır sırtlarında dağlar arasındaki dar boğazlardan, bazen de kanolarla bataklıklardan birlikte geçtikleri diğer seyyahlarla bir keresinde büyük bir kertenkeleden yaptığı bir yemeği sanki hindi rosto yiyormuş gibi büyük bir iştah ve oburlukla yemişlerdi. Yolculuğun bu sefil anılarını daha sonra büyük bir dehşetle hatırlayacaktı. Güvenli bir şekilde İngiltere istikametine yola çıktığı Mayıs ayına kadar denize açılmayacaktı.❞


İçindekiler | Yazarın Önsözü | Kitabın İçinden

Shakespeare Üzerine

40,00

❝O çağın bebeklik dönemine geri dönün: Olay örgüsünün sadeliği eski zamanların eylemleri olarak adlandırılan şeye, cumhuriyetçi, vatansever, dinî, kahramanca eylemlere gerçek­ten öylesine batmıştı ki, şair bu basit bütündeki parçaları ayırt etmekte, dramatik bir başlangıç, gelişme ve son(uç) yaratmak­ta ve sonra onları zorla ayırmakta, kesmekte veya birçok farklı olaydan bir bütün şeklinde yoğurmakta daha da zorlanmıştır. Bu, Aeskhylos veya Sofokles okuyan herkes için tamamen anla­şılabilir olmalıdır. Aeskhylos’ta, neredeyse çoğu kez arka arkaya sahneler, hikâye, hisler bulunmaksızın alegorik, mitolojik, ya­rı-epik bir resim olarak tragedya nedir? Ya da antik zamanla­rın insanlarının dediği gibi, belirli bir miktarda hikâyenin içine sıkıştırıldığı korodan başka bir şey değil midir tragedya? Olay örgülerinin sadeliği en az çabayı ve sanatı mı gerektiriyordu? Ve Sofokles’in oyunlarının çoğunda durum farklı mıydı? Filoktetes, Aias, Oedipus Kolonos’ta ve diğerleri, koro tarafından çerçevele­nen dramatik resim olan kökenlerinin tekdüzeliğine hâlâ çok yakındır. Hiç şüphe yok! Bu, Yunan tiyatrosunun doğuşudur!❞


İçindekilerKitabın İçinden